گزارش تفسیری ۹۹
بهمن 27, 1399
برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گلتاش
بهمن 27, 1399
گزارش تفسیری ۹۹
بهمن 27, 1399
برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گلتاش
بهمن 27, 1399

شرایط تحریمی و تورمی هم مانع رشد سوددهی و فروش گلتاش نشد

شرایط تحریمی و تورمی هم مانع رشد سوددهی و فروش گلتاش نشد

” سروش نامدارپور” با نزدیک به ۲۹ سال سابقه کار مالی در بخش های گوناگون، آبان ماه سال ۱۳۸۳ به مجموعه شرکت گلتاش پیوست. در شرکت گلتاش ابتدا به عنوان رییس امور مالی، سپس مدیر امور مالی، عضو موظف هیات مدیره و در حال حاضر به عنوان معاونت مالی، اقتصادی و منابع انسانی و عضو هیات مدیره مشغول به کار اشتغال دارد.

برای آشنایی بیشتر با ایشان در این شماره با وی به گفت و گو نشستیم:

–  به تاثیر نظم و انضباط کاری در بهبود امور جاری به ویژه در واحد مالی چقدر اعتقاد دارید؟

امور مالی در سازمان ها به عنوان واحد کلیدی می تواند نقش کنترل کننده و جهت دهنده داشته باشد و اگر به وظایف سازمانی و نقش ساختاری خود ( هم نقش برون سازمانی و هم درون سازمانی ) اهمیت داده و با استفاده از متدهای علمی، ابزارهای به روز و رعایت قوانین با تعامل و هماهنگی سایر واحدها برنامه ریزی کند، به نحوی که این برنامه ها در همه بخش ها حاکم باشند، از پشتیبانی مدیریت برخوردار باشند و برنامه های خود را پایش کند، نه تنها امور مالی شرکت نظم می گیرد بلکه باعث افزایش بهروه وری در سازمان شده و به نوعی به فرآیندهای کلان سازمان در همه بخش ها نظم داده و باعث ارتقا سازمان می شود.

نظر به این که در شرکت های تولیدی کلیه فعالیت های سازمان در قالب اعداد و ارقام به امور مالی و دفاتر قانونی منتقل می شوند، در شرکت گلتاش به جای ایفای نقش در پایان فرآیند، این وظیفه را به حین انجام فرآیند در همه بخش ها برده و با هماهنگی سایر بخش ها ( برنامه ریزی، تولیدی ، فنی و ‌پروژه، بازرگانی و بازاریابی و سایر واحدها ) وظایف سازمانی خود را جاری می سازد.

بفرمایید برای ایجاد نظم و ساختار منسجم در مجموعه تحت مدیریت خود چه می کنید؟

اساسا وجه تمایز امور مالی شرکت گلتاش را می توان به این شرح برشمرد:

توجه به نقش نیروی انسانی متخصص و متعهد در تمام مراحل از جمله جذب، آموزش و ارتقا به عنوان مهم‌ترین سرمایه سازمان، ایجاد ساختار سازمانی متناسب با فرآیندهای سازمان، مشخصه های صنعت شوینده و سیستم های نرم افزاری، ایجاد چارچوب های کنترلی در بخش های حسابداری صنعتی، حسابداری بازرگانی و حسابداری مالی و اجرای آن ها در سازمان، توجه به الزامات قانونی و اهتمام در جهت جاری سازی قوانین لازم الاجرا و آموزش پرسنل در جهت هر چه بهتر رعایت نمودن قوانین (از جمله قوانین و ضوابط بازار سرمایه، قانون تجارت، قوانین مالیاتی، قانون تامین اجتماعی و… ) ، توجه ویژه به الزامات بازار سرمایه و دستور العمل های هلدینگ های مجموع، تلاش در جهت بهبود مستمر ساختار مالی شرکت و هماهنگ نمودن ساختار مالی با برنامه های توسعه ای شرکت، جاری سازی سیستم های عملیاتی و نرم افزاری در همه بخش های سازمان از جمله تولید، تعمیرات، پروژه های سرمایه ای، خرید و بازرگانی و فروش بر اساس استاندارد های لازم و بهبود مستمر سیستم ها ( این موضوع از طریق استقرار سیستم های نرم افزاری E-Business Suite Oracle  تحت عنوانERP  انجام شده و از سال ۱۳۸۸ با مهندسی مجدد در ساختار اطلاعاتی شرکت صورت گرفته است)، به روز بودن ثبت اطلاعات مالی، محاسبات مالی و تحلیل های مالی و ‌مدیریتی، انجام تحلیل های به روز مورد نیاز مدیریت و پایش خروجی های مالی در شرایط عدم ثبات، تغییرات و شرایط مختلف اقتصادی، همراهی و همکاری همه جانبه با سایر واحد های عملیاتی شرکت و توجه ویژه به وظایف کلان سازمان و نه صرفا مالی، رعایت و به کار گیری اصول و استانداردهای حسابداری و همکاری همه جانبه با حسابرس مستقل، بازرس قانونی، حسابرس داخلی و ممیزان مالیاتی، بیمه و برنامه ریزی مناسب و لازم برای تهیه گزارشات مالی و داشتن اطلاعات و گزارشات به موقع و ‌با کیفیت برای ارایه به استفاده کنندگان برون سازمانی، بازار سرمایه و مدیریت مجموعه در جهت ایجاد فضای مناسب برای اخذ تصمیمات اقتصادی.

 ارزیابی خود را از وضعیت کنونی گلتاش و عمکرد آن در سالی که گدشت، بفرمایید؟

شرکت گلتاش برای تهیه گزارشات مالی میان دوره ای و سالیانه و برگزاری مجامع عمومی همیشه پیش قدم بوده و قبل از پایان سال مالی برنامه ریزی های لازم درون سازمانی و برون سازمانی را انجام داده و خود را ملزم به برگزاری هرچه زودتر مجامع می داند، چرا که بر این موضوع واقف هست و اعتقاد دارد که اطلاعات به موقع برای استفاده کنندگان ‌‌و مدیران مجموعه بسیار حیاتی بوده و از الزامات سازمان های پویا می باشد. امسال هم از زمان اعلام برنامه زمانبندی ارایه اطلاعات و برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه توسط هلدینگ توسعه صنایع بهشهر، امور مالی گلتاش هماهنگی و برنامه ریزی های  لازم را  انجام داده و طبق برنامه عملیات در دست اقدام می باشد. به لطف خداوند متعال و زحمات کلیه پرسنل و مدیران گلتاش، این شرکت از عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی برخوردار بوده و در شرایط حاکم بودن تحریم های ظالمانه، شرایط تورمی، مشکلات تامین مواد اولیه و تخصیص و ‌تامین ارز مورد نیاز از رشد ۱۴ درصدی مقداری فروش نسبت به سال مالی قبل برخوردار بوده و از نظر سوددهی هم دارای رشد ۱۶درصدی بوده و شاخص های بهره وری آن نیز مناسب و قابل قبول می باشند.

آیا در مجمع پیش رو افزایش سرمایه خواهید داشت؟

شرکت گلتاش برنامه افزایش سرمایه خود را با اعلام شرایط و ‌محل های خاص خود از طرف هلدینگ توسعه صنایع بهشهر، از مرداد ماه سال جاری در برنامه قرار داده و با طی مراحل قانونی خود شامل تهیه گزارش توجیهی، مصوبات هیات مدیره، تایید حسابرس مستقل، در تاریخ ۴ بهمن ماه موفق به اخذ مجوز سازمان بورس اوراق بهادار شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر هست که هم زمان با مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده برای افزایش سرمایه نیز برگزار و افزایش سرمایه مصوبه مجمع را اخذ و برای طی مراحل بعدی اقدام نماید .

– گلتاش در صنعت شوینده دارای چه جایگاهی است و برای ارتقای این جایگاه در بازار رقابتی چه اقدامات و یا برنامه های توسعه ای در دست دارید؟

در مورد جایگاه شرکت گلتاش در صنعت شوینده باید بگویم، این شرکت در تولید ۵ گروه محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی شامل، انواع شامپو، انواع صابون، انواع مایع دستشویی، انواع خمیردندان و کرم فعالیت داشته و از نظر جایگاه در گروه محصولات شامپو و ‌مایع دستشویی رتبه سوم، خمیر دندان رتبه اول و در تولید صابون ( به همراه پاکسان ) رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. با توجه به برنامه های توسعه برند، محصول و بازارهای هدف گلتاش، برنامه خلق محصولات جدید با برندهای جدید در برنامه قرار گرفته و امید هست که به زودی روانه بازار شوند و بخشی هم تحت عنوان صابون های حمام گلبو و آرومکس به بازار عرضه شده اند.

در جهت بالا بردن مزیت های رقابتی شرکت، علاوه بر خلق محصولات جدید، سرمایه گذاری در تولید انواع ادوات بسته بندی از جمله تیوب های خمیردندان، بطری های پت و … و همچنین تولید مواد اولیه جزو برنامه های استراتژیک این شرکت قرار گرفته است.

– وضعیت نیروی انسانی گلتاش چگونه است و چه تعداد پرسنل در این شرکت مشعول به کار هستند و استراتژی گلتاش در این حوزه چیست؟

در بخش نیروی انسانی، در حال حاضر بدون در نظر گرفتن نیروهای موقت، تعداد ۵۸۰ نفر نیروی انسانی در شرکت گلتاش فعال هستند و افزایش نیروی انسانی در سال مالی به دلیل افزایش تولید محصولات نهایی، اضافه نمودن ماشین آلات و تجهیزات تولید ادوات بسته بندی و تشکیل واحدهای بازرگانی و بازاریابی با حذف هزینه های مضاعف خدمت مربوطه بوده است. برنامه گلتاش در بخش نیروی انسانی  همواره افزایش بهره وری و داشتن ترکیب مناسب نیروی انسانی می باشد.

– رویکرد شما برای مقابله با شرایط تحریمی و چالش های اقتصادی ناشی از آن چیست و این مسایل چقدر بر فعالیت های شما تاثیر گذار بوده است؟

صنعت شوینده از نظر ریالی به صورت مستقیم و‌ غیر مستقیم نزدیک به ۸۵ درصد وابستگی ارزی و خارجی دارد و در شرایط تحریم هدف جایگزین نمودن بخشی از مواد اولیه با تولیدات داخلی بود که باعث کاهش بهای تمام شده و کاهش خواب سرمایه و هزینه های مالی می شود و در این مسیر موفقیت های قابل توجهی کسب شده است. به خصوص در جایگزین نمودن روغن های گیاهی مانند روغن پالم، با شرکت های دانش بنیان هم پروژه هایی تعریف شده و مطالعات لازم انجام گرفته که انشالله به نتایج مطلوبی خواهد رسید و علاوه بر کاهش وابستگی باعث افزایش توان رقابتی و سهم بازار خواهد شد . نظر به موقعیت جغرافیایی ایران و برنامه های کلان مجموعه چشم انداز خوبی در این صنعت وجود دارد.

لطفا در باره عملکرد مقداری شرکت و برنامه سال مالی پیش رو توضیح بفرمایید.

برای افزایش مقداری عملکرد شرکت، در بخش های ظرفیت سازی و توسعه محصولات با خلق محصولات جدید و با کیفیت و توسعه بازارهای هدف داخلی و خارجی اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته و برخی اقدامات نیز در جریان می باشد .

نظر به استراتژی های کلان شرکت در توسعه متوازن همه بخش ها، توسعه محصولات و بازارها و افزایش توان رقابتی شرکت با افزایش بهره وری و تولید اقلام پر تیراژ ادوات بسته بندی و ‌مواد اولیه صنعتی و از طرفی تصمیم شرکت برای ورود به تولید محصولات آرایشی، چشم انداز خوبی پیش روی ماست و روند رو به رشد سنوات قبل با برنامه های مدون تداوم دارد.

فروشگاه های آنلاین :

‍● فروشگاه آنلاین
‍● بستن
تماس مستقیم با گلتاش