حضور شرکت گلتاش در مهم ترین رویداد دندان پزشکى کودکان ایران
مرداد 9, 1398
رکورد شکنی بزرگترین تولیدکننده محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی در نیمه جنوبی کشور
مرداد 9, 1398
حضور شرکت گلتاش در مهم ترین رویداد دندان پزشکى کودکان ایران
مرداد 9, 1398
رکورد شکنی بزرگترین تولیدکننده محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی در نیمه جنوبی کشور
مرداد 9, 1398

مصاحبه با خانم مهندس تابش رئیس آزمایشگاه

مصاحبه با خانم مهندس تابش رئيس آزمايشگاه

خانم تابش، ممکن است کمی از خودتان بگوئید؟

                متولد سال ۱۳۵۱ در تهران هستم. در سال ۱۳۷۵ در رشته شیمی کاربردی و با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد شهرضا فارغ‌التحصیل شدم. پس از یک‌سال تدریس در مدارس غیر انتفاعی، به مدت پنج سال به عنوان مسئول فنی وزارت بهداشت و نیز سازمان ملی استاندارد در شرکت جام پاک که تولید کننده فرآورده‌های بهداشت خانگی است فعالیت کردم. از ابتدای سال ۱۳۸۲ نیز به عنوان کارشناس شیمی در آزمایشگاه شرکت گلتاش استخدام شدم سپس در سال ۱۳۹۰ با حفظ سمت به عنوان مسئول فنی وزارت بهداشت و نیز سازمان ملی استاندارد معرفی شدم. همچنین در سال ۱۳۹۱ مدرک کارشناس رسمی سازمان ملی استاندارد ایران را دریافت کردم. از سال ۱۳۹۵ عنوان سازمانی من از کارشناسی آزمایشگاه به ریاست آزمایشگاه‌ها و سپس در ابتدای سال جاری به سرپرستی آزمایشگاه‌ها ارتقا یافت. همچنین علاوه بر مسئولیت‌های فوق در حال حاضر وظایف ممیز داخلی سیستم مدیریت یک‌پارچه، کنش‌گر HSE و رابط آموزش را نیز برعهده دارم. در طی سال‌های انجام وظیفه در سمت مسئول فنی، در سال ۱۳۹۲، لوح مسئول فنی برتر از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان اصفهان و در سال ۱۳۹۵ تندیس مسئول فنی نمونه استان اصفهان را از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت نمودم.

لطفاً آزمایشگاه‌های شرکت گلتاش را معرفی فرمائید.

در حال حاضر آزمایشگاه‌‌های شرکت گلتاش از لحاظ مکانی و نیز تخصص به سه قسمت آزمایشگاه فیزیوشیمیایی، میکروبیولوژی و ایمنی- اثربخشی تقسیم می‌شود که هر سه آزمایشگاه در پیشبرد چهار فرآیند اصلی آزمایشگاه‌ها شامل کنترل مواد اولیه، کنترل فرآورده‌های نهایی و محصولات صنعتی، کنترل عوامل موثر یا حاصل از تولید (مانند تصفیه‌خانه پساب و دیگ بخار) و نیز خدمات آزمایشگاهی برون سازمانی دخالت دارند.

 آزمایشگاه گلتاش دارای گواهینامه آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد و نیز گواهینامه  آزمایشگاه مجاز سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و همچنین با استقرار استاندارد ISO/IEC 17025، در انتظار ممیزی توسط سازمان ملی تائید صلاحیت ایران و سپس دریافت گواهینامه آن می‌باشد.

                ساختار سازمانی آزمایشگاه به ترتیب مسئولیت به شرح زیر است:

  • مدیر ارشد آزمایشگاه (جناب آقای مهندس یزدان کرمی، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره)
  • نماینده و جانشین مدیر ارشد آزمایشگاه (جناب آقای دکتر سید علی فاطمی، معاونت تحقیقات و تضمین کیفیت)
  • مدیر فنی آزمایشگاه (اینجانب، پریسا تابش، سرپرست آزمایشگاه‌ها)
  • رئیس آزمایشگاه بیولوژی (سرکار خانم زهرا بنائی، رئیس آزمایشگاه میکروبیولوژی و ایمنی- اثربخشی)
  • کارشناس آزمایشگاه شیمی (سرکار خانم افسانه کریم‌پور)
  • کارشناس آزمایشگاه میکروبیولوژی (جناب آقای مهدی استوار)
  • هشت نفر از همکاران دیگر که به عنوان تکنسین در این آزمایشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

مختصری در مورد اهداف آزمایشگاه توضیح دهید.

با توجه به استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه و نیز بیانیه مدیریت ارشد، ای آزمایشگاه موارد زیر راا سرلوحه عملکرد خود قرار داده است:

  1. ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به مشتریان، از طریق آموزش پرسنل و بکارگیری آخرین روش‌ها و دستاوردهای علمی و تجربی.
  2. ایجاد انگیزش و ارتقاء سطح مهارت و کارایی کارکنان، از طریق آموزش‌های سیستماتیک، برنامه‌ریزی شده و مستمر.
  3. مشارکت در مقایسات بین آزمایشگاهی به‌منظور ایجاد بهبود مستمر در مجموعه فعالیت‌ها و فرآیندهای آزمایشگاه.
  4. پیگیری به موقع و مناسب شکایات رسیده از سوی مشتریان.
  5. کاهش هزینه‌های دوباره‌کاری از طریق شناسایی ریشه‌ای علل عدم انطباق‌ها و اتخاذ اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه.
  6. ارتباط دوجانبه سودمند با کلیه تامین‌کنندگان و پیمانکاران به‌منظور ایجاد ارزش افزوده درطول زنجیره تامین.
  7. کمک به توسعه منابع تامین کنندگان مواد اولیه برای گزینش با کیفیت‌ترین مواد با مناسبترین قیمت.
  8. ایجاد و توسعه امکانات پژوهشی مورد نیاز محققین.

همچنین آزمایشگاه و کارکنان آن از هرگونه فشار داخلی و یا خارجی که تأثیر منفی بر کیفیت نتایج آزمون میگذارد، رها می‌باشند و این آزمایشگاه کلیه فعالیت‌های خود را با تأکید بر حفظ اسرار، بدون تبعیض و به صورت کامل و بر طبق اصول حرفه‌ا‌ی انجام میدهد. حفاظت از اموال و اطلاعات محرمانه مشتریان جزء قوانین اولیه این آزمایشگاه می‌باشد.

توانایی آزمایشگاه‌های شرکت گلتاش چیست؟

این آزمایشگاه‌ها با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و با تجربه و نیز با به‌کارگیری تجهیزات مدرن آزمایشگاهی نظیر دستگاه‌های کروماتوگرافی (HPLC و GC)، جذب اتمی، یون آنالایزر، مسواک‌زنی، رنگ‌سنج‌های لاویباند و کرومامتر، اسپکتروفتومتر، تیتتروپروسسر، زبری‌سنج، دستگاه اندازه‌گیری فاکتورهای پوست (MPA9)، فاکتورهای مو (دیاسترون)، ویسکومتر، رئومتر و . . . نسبت به آنالیز و کنترل مواد اولیه و فرآورده‌های ارجاع شده به آن می‌نماید.

ضمناً آزمایشگاه‌های گلتاش با استفاده از علوم و فنون آماری نقش موثری در  تصحیح و بهبود فرآیندهای تولید درون سازمانی و نیز شناسایی و ریشه‌یابی مشکلات آن دارند.

همچنین پرسنل این آزمایشگاه با پشتوانه دانش فنی و تجربی خود در تدوین و بازنگری بسیاری از استانداردهای ملی ایران نقش موثری را ایفا می‌نمایند.

در صحبت‌هایتان به سمت مسئول فنی اشاره کردید. لطفا در این‌‌خصوص کمی توضیح دهید.

            مسئول فنی به شخصی اطلاق می‌شود که شرایط لازم برای نظارت بر تولید در کارخانجات را داشته و به‌عنوان نماینده نهادهای قانونی (وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد) در کارخانه مشغول به انجام وظیفه خواهد شد. مسئول فنی باید به‌صورت فعال و در ساعات تولید و بسته‌بندی در کارخانه حضور داشته و امور مربوطه را نظارت و سرپرستی نماید.

همچنین آزمایشگاه‌ها زیر نظر مسئولین فنی فعالیت می‌نمایند. وظیفه دریافت، تمدید و تصحیح پروانه‌های ساخت، استاندارد، آزمایشگاه همکار و مجاز به عهده مسئول فنی است. همچنین کنترل بهداشتی و کیفی کلیه بخش‌های مرتبط با تولید شامل سالن‌های تولید، بسته‌بندی، انبارها و نیز تجهیزات درون آن و نیز پرسنل شاغل به عهده مسئول فنی است.

و سخن آخر؟

بهبود جاده پرپیچ و خم و بی‌انتهایی است که نهایتاً سازمان را به سمت تعالی هدایت می‌کند. تمام تلاش پرسنل آزمایشگاه باقی‌ماندن در راه بهبود با استفاده از دانش جدید و پویایی است.

فروشگاه های آنلاین :

‍● فروشگاه آنلاین
‍● بستن
تماس مستقیم با گلتاش