نشست صمیمی استاندارمحترم استان اصفهان با فعالین اقتصادی شهرکهای صنعتی سه راهی مبارکه و دهسرخ در شرکت گلتاش
خرداد 19, 1398
توسعه همکاری‌های دانش و فن‌آوری در شرکت گلتاش
خرداد 19, 1398
نشست صمیمی استاندارمحترم استان اصفهان با فعالین اقتصادی شهرکهای صنعتی سه راهی مبارکه و دهسرخ در شرکت گلتاش
خرداد 19, 1398
توسعه همکاری‌های دانش و فن‌آوری در شرکت گلتاش
خرداد 19, 1398

مصاحبه با آقای دکترفاطمی معاونت تحقیق، توسعه و تضمین کیفیت گلتاش

مصاحبه با آقاي دکتر فاطمی معاونت تحقيق، توسعه و تضمين كيفيت گلتاش

جناب آقای دکتر فاطمی لطفا در مورد خودتان و موفقیت هایتان برای ما بگوئید.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران ارجمند در واحدهای روابط عمومی و فناوری اطلاعات، اگر بخواهیم از مهم‌ترین ویژگی‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت گلتاش که باعث موفقیت‌های نسبی آن در سال‌های اخیر شده است بگوییم، تمرکز این واحد بر روی ارزیابی‌های دقیق پارامترهای کیفی محصولات تولیدی، یکی از آن‌هاست. یک برداشت‌ نادرست که از دیرباز در مورد کیفیت محصولات شوینده و بهداشتی در کشور ما وجود دارد و دلیل اصلی آن هم چارچوب ترسیم شده توسط سازمان‌های نظارتی (وزارت بهداشت و سازمان استاندارد) است، تکیه صرف بر روی چند پارامتر فیزیکی و شیمیایی به عنوان شاخص‌های کیفیت فراورده‌هاست.

در حالی که این پارامترهای آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت محصول در حین تولید در کارخانه‌ها لازم هستند، اما برای اثبات ایمنی و کارایی محصولات به هیچ وجه کافی نیستند. توجه به اثبات ایمنی و کارایی محصولات در شرکت گلتاش باعث شده تا در سال‌های اخیر بهینه‌سازی‌های متعددی روی فرمولاسیون‌های جاری انجام شود که این‌ها باعث کاهش هزینه‌های تولید، افزایش کیفیت محصول و در نهایت جلب بیشتر رضایت مصرف‌کنندگان شده است.

با توجه به این نکته که سطح رقابت ها – متدها وفرآیندهای تولید با سرعت فزاینده ای در حال گسترش هستند شما در واحد تحقیقات چه برنامه هایی دارید؟

مهم‌ترین مأموریت واحدهای تحقیق و توسعه در همه صنایع، ایجاد ارزش‌های جدید برای مصرف‌کنندگان است تا آن‌ها در این بازار به شدت رقابتی، حاضر به خرید کالاهای تولیدی ما شوند. در شرکت گلتاش هم واحد تحقیق و توسعه درصدد است تا با توجه به تمایل جهانی برای مصرف فراورده‌های طبیعی و سازگار با محیط زیست، در همین راستا حرکت کند.

روش شما برای جلب رضایت بیشتر مشتریان و تامین نیازهای بازار چیست ؟

نیازهای تلویحی و تصریحی مشتریان، از مبادی گوناگونی از جمله: تحقیقات بازاریابی، اعلام نیاز از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی شرکت و همچنین بررسی‌های واحد تحقیق و توسعه تعیین می‌شود. در مرحله بعد راهکارهای لازم برای پاسخ‌گویی به این نیازها و جلب رضایت مشتریان (با خلق محصولات جدید یا بهینه‌سازی محصولات موجود)، در پیش گرفته می‌شود.

چطور می توان محصولات شرکت گلتاش را رقیبی برای برند های برتر خارجی تبدیل کرد ؟

طراحی مناسب ادوات بسته‌بندی و انتخاب رنگ و رایحه‌ای که مطابق با سلیقه بیشتر مشتریان باشد و همین طور خلق فرمول‌هایی که پایدار، ایمن و اثربخش باشند و از طرفی با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرند، تضمین‌کننده موفقیت تولیدات ما در برابر رقبای داخلی و خارجی است.

برای موفقیت بیشتر شرکت گلتاش در واحد تحقیقات چه تدابیری در نظر گرفته شده است ؟

یکی از رویکردهای واحد تحقیق و توسعه شرکت گلتاش، توسعه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر در سطح کشور است تا در کنار نیروی انسانی مجرب داخل شرکت، پتانسیل علمی مورد نیاز برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی فراهم شود. رویکرد بعدی تأمین تجهیزات و نرم‌افزارهای مورد نیاز برای انجام پژوهش است که خوشبختانه در سال‌های اخیر در این رابطه گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

با تامین نیاز بازار و تمرکز بر بازاریابی در واحد تحقیقات برای نیازهاییکه تا کنون بر آورده نشده است چه فعالیت هایی صورت گرفته است ؟

خلق و توسعه برندهای شرکت گلتاش (نظیر آرومکس و دنتامکس)، با هدف تأمین نیازهایی از مشتریان صورت گرفته که قبل از آن محقق نشده بود. مایعات دستشویی و خمیردندان‌هایی که تاکنون با این برندها طراحی و تولید شده است، تاکنون مشابهی در داخل کشور نداشته است. سعی می‌شود تا این رویکرد در مورد سایر محصولات و بهداشت دهان و بدن و در آینده، بهداشت مو و پوست در پیش گرفته شود.

پیاده سازی سیستم های مدیریتی چقدر توانسته است در گلتاش مفید واقع شود؟

اگر بخواهیم به یکی از دلایل اصلی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های شرکت گلتاش در سال‌های اخیر اشاره کنیم، بدون شک پیاده‌سازی و اجرای نظام‌های نوین مدیریتی، یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. در حال حاضر ضمن به روزرسانی سیستم‌های جاری در این شرکت (مدیریت کیفیت، ایمنی، محیط زیست، آموزش و آزمایشگاه‌ها) برنامه‌هایی برای استقرار نظام‌های جدید (مدیریت انرژی، امنیت اطلاعات و …) نیز وجود دارد که پیش‌بینی‌ها و اقدام‌های اولیه لازم در این رابطه انجام شده است.

فروشگاه های آنلاین :

‍● فروشگاه آنلاین
‍● بستن
تماس مستقیم با گلتاش