لوح رضایت‌مندی مشتری در دستان گلتاش
دی 13, 1399
گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شرکت گلتاش
دی 13, 1399
لوح رضایت‌مندی مشتری در دستان گلتاش
دی 13, 1399
گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در شرکت گلتاش
دی 13, 1399

سردار سلیمانی، نمونه بارز مدیریت جهادی و خدمت‌رسانی

سردار سلیمانی، نمونه بارز مدیریت جهادی و خدمت‌رسانی

یک سال از شهادت سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و آثار و برکات حضورش در منطقه، هنوز که هنوز است، مشخص و مبرهن است. اما نکته قابل توجه درباره شخصیت والای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آثار مهم حضور وی در عرصه‌های مختلف همچون عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر عرصه‌هاست.

توفیق افشارنژاد، مدیر عامل شرکت گلتاش درباره آثار و برکات و ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی با ما به گفت‌وگو نشست که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

به نظر شما شخصیت چندوجهی حاج قاسم سلیمانی چقدر در عرصه‌های مختلف منطقه و عرصه بین‌المللی موثر بود؟
به نظر من حاج قاسم سلیمانی یکی از چهره‌های منحصر به فرد در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای بودند و در طول دوران حضور خود، اثرگذاری قابل توجهی در جای جای کشور و شرایط منطقه به وجود آوردند. حاج قاسم سلیمانی اگرچه به عنوان یک سردار ارزشمند نظامی، موفقیت‌های بزرگ نظامی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه نبرد حق علیه باطل و محور مقاومت در منطقه ایجاد کرده بودند اما در کنار آن، توفیقات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که از حضور و فعالیت‌های ایشان حاصل شد، هنوز که هنوز است، آثار خود را بر جای دارد.

نقش شهید حاج قاسم سلیمانی را در تقویت اقتصاد ملی و پایه های فرهنگی و اجتماعی کشور چگونه ارزیابی می کنید؟
فرماندهی شهید سلیمانی و حضور او در منطقه، توانست در طی یک دهه گذشته، اثرات قابل توجه مثبت اقتصادی برای ایران داشته باشد و علاوه بر حجم قابل توجه مبادلات اقتصادی ایران با عراق به عنوان یک چهره استراتژیک ایفای نقش کند. رفع مشکلات ناشی از تحریم و فعالیت‌های مختلف در توسعه روابط بین ایران و عراق از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های وی بود. همچنین حضور وی و تأثیرات ناشی از آرامش‌بخشی در منطقه و ثبات اقتصادی منطقه، می‌تواند تا سال‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به نظر شما برای الگوسازی و الگوبرداری از شخصیت والای سردار سلیمانی در ابعاد مختلف چه باید کرد؟
نکته مهم درباره شخصیت شهید سلیمانی، توجه چندجانبه ایشان به عرصه‌های مختلف بود. ایشان در عین اینکه یک چهره نظامی به شمار می‌آمدند، از نظر اعتقادی به عنوان یک اسوه و الگو مد نظر هستند. همانطور که گفتم، شهید سلیمانی در جنبه‌های مختلف، یک فرمانده توانمند به شمار می‌آمدند و در همه عرصه‌ها، حامی و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند. ایشان همانگونه که در عرصه‌های نظامی به عنوان یک نخبه قلمداد می‌شدند، در سایر عرصه‌ها صاحب ایده و فکر بودند و در تصمیمات و اقدامات خود، همواره چندجانبه عمل می‌کردند.
بدون شک می‌توان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان در برقراری توازن و تعاملات مختلف بین‌المللی، زمینه‌ساز افزایش قدرت مانور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران در منطقه عنوان کرد که این موضوع باعث شد در شرایط سخت تحریم، کشور ایران بتواند از گذرگاه‌های سخت اقتصادی و سیاسی، با موفقیت عبور کند.

چگونه باید راه سردار سلیمانی را ادامه دهیم و مشعلی که برافروختند را روشن نگه داریم؟
بدون شک مدیریت جهادی، یکی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی به حساب می‌آید. او مرد عمل بود و هرجا احساس می‌کرد که نیاز به حضورش احساس می‌شود، به صورت جهادی وارد میدان می‌شد. عرصه امروز کشور، میدان عمل است و ما باید با الگوگیری از سردار سلیمانی، باید مرد عمل باشیم و همانند حاج قاسم که پای حرف بود و آنچه به عنوان راه عزت و سرافرازی جمهوری اسلامی مطرح بوده را ادامه دهیم.
عرصه امروز، عرصه کار و فعالیت و تلاش برای پیشرفت کشور است و سردار سلیمانی می‌تواند به عنوان اسوه و الگوی مناسبی در این عرصه، مد نظر قرار گیرد.

آثار و برکات شهادت ایشان برای نظام و محور مقاومت چه بوده؟
متأسفانه در این شرایط خاص که انقلاب اسلامی بیش از پیش به وجود این مرد بزرگ، سیاستمدار و پاسدار واقعی نیاز داشت، از وجودش محروم شدیم و این خسران بسیار بزرگی است اما مکتب و شیوه زندگی و روش‌های پاسداری او می تواند سالهای سال، چراغ راه همه جوانان باشد و همان‌گونه که جسم شهید سلیمانی باعث برکات بسیاری برای محور مقاومت و انقلاب اسلامی‌ شده بود، خون او نیز بیش‌ازپیش برای مردم ایران، انقلاب اسلامی و محور مقاومت پربرکت خواهد بود.

چگونه از این شهید بزرگوار به عنوان یک مدیر اسلامی نمونه و واقعی می توانیم در عرصه های گوناگون مدیریتی به ویژه در عرصه جنگ اقتصادی الگو بگیریم؟
با بررسی فعالیت‌های اساسی سردار سلیمانی و چند دهه مدیریت جهادی، اقدامات مدیریتی، منش فرماندهی و رفتار و کردار شخصیتی ایشان، می‌توانیم زمینه‌ساز الگوگیری و الگوسازی از شخصیت ایشان شده و زمینه پرورش مدیرانی همچون سردار سلیمانی را بیش از گذشته فراهم آوریم.

فروشگاه های آنلاین :

‍● فروشگاه آنلاین
‍● بستن
تماس مستقیم با گلتاش