چرا آرومکس را به مشتریان خاص خود معرفی می‌کنیم؟
آذر 15, 1399
گرامیداشت روز حسابدار در شرکت گلتاش
آذر 15, 1399
چرا آرومکس را به مشتریان خاص خود معرفی می‌کنیم؟
آذر 15, 1399
گرامیداشت روز حسابدار در شرکت گلتاش
آذر 15, 1399

امروزه دیدن زنان در مناصب بالای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دیگر تعجب برانگیز نیست

امروزه دیدن زنان در مناصب بالای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دیگر تعجب برانگیز نیست

گیتا عاملی از سال ۱۳۷۸ به شرکت گلتاش پیوست. او در آغاز به عنوان مسئول دفتر مدیرعامل و در ادامه با عنوان رئیس آموزش و روابط عمومی به کار خود ادامه داد و از سال ۱۳۹۷با حفظ سمت به عنوان رئیس امور اداری و سپس به عنوان مدیر منابع انسانی منصوب شد . وی هم اکنون مدیر آموزش شرکت گلتاش است و علاوه بر مسئولیت‌های فوق، وظایف ممیز داخلی سیستم مدیریت یکپارچه را نیز برعهده دارد.

امروزه دیدن زنان در مناصب بالای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دیگر تعجب برانگیز نیست

– اصولا پرداختن به مقوله آموزش تا چه حد در ارتقای عملکرد پرسنل موثر است؟

با توجه به این که سازمان سیستمی پویاست، برای حفظ بقاء می بایست خود را با تغییرات مداوم محیط اطراف وفق دهد. در این راستا، آموزش و بهسازی نیروی انسانی کوشش مداوم و برنامه ریزی شده‌ای است که می‌توان از آن برای افزایش توانایی‌های کارکنان و بهبود سطح عملکرد و شایستگی آنان بهره برد .

امروزه مدیریت سازمان‌هایی که هم متعهد باشند و هم سودآور، کاری بس دشوار است. مدیران بایستی با استفاده از منابع وامکانات موجود، سازمان را به سود آوری وخلق ارزش افزوده برسانند. دراین میان، انسان ها به عنوان سرمایه های فکری محسوب شده و بیش از هر چیز دارای اهمیت هستند. لذا اگر بپذیریم که استفاده بهینه از منابع موجود در سازمان و جامعه امری مهم وحیاتی است، توفیق برنامه های جاری و توسعه‌ای، در گرو آموزش صحیح و اصولی آنها می باشد. از این رو برنامه‌ریزی آموزش برای نیروهای انسانی یک سازمان امری اجتناب ناپذیراست.

با توجه به ضرورت این مبحث در شرکت گلتاش به آموزش پرسنل چگونه پرداخته می شود؟

در شرکت گلتاش نیازهای آموزشی کارکنان براساس اهداف کلان شرکت و حل مشکلات و مسائل جاری به درستی تشخیص داده شده تا توسعه و توانمند سازی نیروی انسانی را به صورتی هدفمند و بهینه هدایت شود .

با توجه به این که توسعه شایستگی‌های افراد در راستای شایستگی‌های محوری سازمان، ارتقاء مستمر دانش و شایستگی‌های منابع انسانی برای انجام کارها و مسئولیت هاست، افراد به دلیل توسعه شخصی خود، از فرصت های توسعه دانش و شایستگی استفاده می‌کنند و بدین ترتیب زمینه لازم برای رشد منابع انسانی سازمان فراهم می‌شود.

به عنوان یک مدیر زن که سالهاست در عرصه کار و تلاش مشغول هستید، حضور زنان را در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … چقدر ضروری و راهگشا می دانید؟‌

امروزه در صنایع مختلف شاهد حضور حداکثری بانوان هستیم به طوری که تقریبا پنجاه درصد نیروی کار در جامعه کنونی را زنان تشکیل می‌دهند. حضور زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی نشانگر آن است که زنان با قابلیت و ظرفیت های بالایی که دارند می توانند نقش های مختلف را به خوبی بر عهده بگیرند و به قلمرویی که در گذشته مختص مردان بوده، دست یابند. به طوری که می توان حضور آنان را در مشاغل فنی و تولیدات صنعتی به خوبی مشاهده کرد. در عین حال هنوز آن طور که باید از پتانسیل و ظرفیت زنان در جامعه استفاده نشده است که دلیل آن می‌تواند دیدگاه سنتی و جنسیتی در جامعه باشد.

در چند دهه گذشته افزایش سطح مهارت و تحصیلات زنان سبب شده تا جامعه زنان پا به پای مردان در عرصه های تجارت، تصمیم‌گیری، مدیریت، افزایش بهره‌وری و مسئولیت های اجتماعی پیش رود. می‌توان گفت اگر زنان نتوانند در توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش آفرینی کنند، جامعه از تمامی ظرفیت های ملی خود بهره کافی نبرده است. طبق آمار ارائه شده زنان ۲۵ درصد بیشتر از مردان در فعالیت ها مشارکت دارند و این نکته بیانگر آن است که زنان به خوبی توانسته‌اند جایگاه خود را بیابند. چه بسا امروزه دیدن زنان در مناصب بالای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، دیگر تعجب برانگیز نیست.

-خانم عاملی، به اعتقاد شما چگونه می توان هم مدیر خوبی بود و هم مادر و همسری خوب و اساسا آیا این دو می توانند در یکدیگر خلل ایجاد کنند؟

اساساً زنان به دلیل وجود روحیه مدیریتی که به واسطه آن وظایف مادری و همسرداری را به خوبی مدیریت و اجرا می‌کنند، در صنعت و یا عرصه های مختلف کاری نیز می توانند به خوبی ایفای نقش کنند. لذا وجود این بعد شخصیتی در زنان موجب می‌شود منافاتی میان ایفای نقش در خانواده و محیط کار برای آن ها وجود نداشته باشد.

– با توجه به سوابقی که طی این سال ها در حوزه منابع انسانی داشته اید، وضعیت نیروی انسانی گلتاش را چطور ارزیابی می کنید و چه چشم اندازی برای آن متصورید؟

در مدیریت منابع انسانی شرکت گلتاش، ماندگاری کارگران و نیروی انسانی یکی از اهداف مهم است. زیرا یکی از سنگین‌ترین هزینه‌های هر کسب و کار، کارکنان با تجربه‌ای هستند که به هر دلیل محیط کار را ترک می‌کند و آموخته ها و تجربیات خود را به محیط دیگر می‌برند. به عبارت دیگر هنر آن است که بتوانیم در طول عمر مفید کاری کارکنان، بیشترین خروجی را کسب نماییم و از همه ابزارهای ممکن استفاده کنیم تا ماندگاری و رضایت کارکنان مفید، در سازمان افزایش یابد. در کنار این موضوع، به کارگیری استراتژی جانشین پروری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا در شرکت گلتاش سعی بر آن است با جذب و استخدام نیروی کار جوان در کنار نیروهای کاری با سابقه، آینده روشنی برای سازمان ایجاد گردد. در افق بلند مدت، مدیریت منابع انسانی باید در راستای دریافت حداکثر کارایی از کارکنان با کمترین هزینه و به منظور حرکت در راستای اهداف استراتژیک سازمان حرکت کند.

بفرمایید شرایط شیوع کرونا در مقوله آموزش و حیطه کاری شما چه چالش ها و تغییراتی ایجاد کرده است و چگونه می توان از این تغییرات به تحولاتی مثبت رسید؟

شرایط همه گیری ویروس کرونا در کشور هم چنان که محدودیتی برای سازمان ها و مراکز آموزشی ایجاد کرده است، فرصتی نیز برای تغییر روش های آموزشی از حضوری به غیر حضوری فراهم کرده به طوری که چنانچه محتوای آموزشی با کیفیت، به درستی تولید و اجرا شود، می تواند به تحقق آموزش اثربخش و همچنین عدالت آموزشی کمک کند. در این راستا ما در واحد آموزش شرکت گلتاش برای اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی خود در رشته های کاری مختلف در مسیر راه اندازی سامانه یادگیری و برگزاری آموزش های مجازی هستیم که از این طریق، دانش‌پذیران کنترل بیشتری بر مسیر فرآیند آموزش خود خواهند داشت. درواقع همواره به وسیله مسیری که برای آموزش آنها تصویر شده است می دانند که در چه نقطه ای قراردارند و همین نکته باعث سرعت آموزش و یادگیری بیشتر از حالت معمولی می‌شود.

در شرایطی که فناوری اطلاعات و حرکت جوامع سنتی به جوامع اطلاعاتی تمامی ابعاد ونیازمندی های بشری را تحت تاثیر قرارداده است. روش های آموزش نیز تابع چنین تغییر و تحولاتی هستند. با توجه به شرایط موجود و پیش رو، بهره گیری از آموزش های مجازی با استفاده از روش های جدید موجبات کارایی و اثر بخشی بیش از پیش نظام های آموزشی را فراهم می نماید. در شرکت گلتاش نیز برنامه ریزی به منظور بهره گیری از چنین روش هایی در اجرای آموزش ضروری است .

و سخن آخر …

ما اعتقاد داریم بهبود، جاده پرپیچ و خم و بی‌انتهایی است که نهایتاً سازمان را به سمت تعالی هدایت می‌کند. تمام تلاش واحد آموزش در شرکت گلتاش، باقی‌ماندن در راه بهبود با استفاده از دانش جدید و پویایی است.

فروشگاه های آنلاین :

‍● فروشگاه آنلاین
‍● بستن
تماس مستقیم با گلتاش